Paleo a alkohol i prosty sposób na kaca

cydr2Chyba nikt nie ma wątpliwości, że dieta paleo co prawda wzoruje się na diecie naszych paleolitycznych przodków, ale nie jest jej dokładnym odwzorowaniem. Dlatego w paleo można znaleźć  niektóre rodzaje alkoholu. Jednak alkohol we wszelkiej postaci jest niedozwolony w bardziej restrykcyjnej wersji paleo jaką jest protokół autoimmunologiczny. To teraz odpowiedzmy sobie na to niezwykle ważne pytanie: co i jak pić będąc paleo? ;-) Post tylko dla pełnoletnich fanów paleo ;-). Czytaj dalej Paleo a alkohol i prosty sposób na kaca

Analiza pierwiastkowa włosów

skopiowane od @rachel a. k.
skopiowane od @rachel a. k.

Analiza pierwiastkowa włosów to jedno z badań oferowanych przez polską firmę NZOZ BIOMOL-MED Laboratorium Pierwiastków Śladowych. W ciągu ostatniej dekady wykonywałam je dwa razy, a po raz trzeci w formie Diagnostyki Stanu Odżywienia, czyli porównania dwóch kolejnych wyników badań. Z własnego doświadczenia mogę stwierdzić, że to bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które chcą poznać swój stan zdrowia i go poprawić. Co daje nam badanie? Czytaj dalej Analiza pierwiastkowa włosów

Zimowe warzywa

P1080567Od ponad pół roku je(ste)m paleo. Moja wersja jest mocno spersonalizowana pod wpływem wyników różnych badań i obserwacji. Właściwie żywię się zgodnie z zasadami protokołu autoimmunologicznego, czyli paleo bez jajek, orzechów, nasion, pestek i warzyw psiankowatych, ale robię wyjątek dla orzechów brazylijskich (1 dziennie na selen), kokosa w formie chipsów lub oleju (nie orzech, ale nasiono, więc też uwaga), gorzkiej czekolady, kawy i czasami alkoholu (wino, wódka). Idę trochę w stronę low-carb, tj. nie jem obecnie owoców (piję codziennie wodę z sokiem z cytryny, od czasu do czasu jem awokad0, może latem sięgnę po więcej cytrusów, jagody i melona), bo chcę poprawić pracę wątroby, a fruktoza w tym nie pomaga. I co ciekawe, nie jem czerwonego mięsa. Czy to restrykcyjna czy może bardzo różnorodna, gęsta odżywczo dieta? Czytaj dalej Zimowe warzywa

Pain Relief Project i naturalne metody na ból

Pain Relief Project to internetowy, darmowy event, który odbędzie się w dniach 16-25 stycznia. Można będzie wtedy posłuchać ponad 20 ekspertów w dziedzinie zdrowia i wellness, żeby dowiedzieć się więcej o naturalnych metodach radzenia sobie z bólem. Zapowiada się szczególnie interesująco, jeśli cierpicie na przewlekłe dolegliwości bólowe, uprawiacie sport albo pracujecie w zawodzie związanym ze sportem lub zdrowiem. Postaram się słuchać jak najwięcej i potem opisać, co ciekawego się nauczyłam.

 

Podcast

Podcast (po polsku także podkast) to, jak definiuje go dzisiaj Wikipedia, „forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków, z zastosowaniem technologii RSS.” Żeby posłuchać podcastu: „wystarczy komputer odtwarzający cyfrowe pliki dźwiękowe (np. w formacie MP3) lub pliki wideo w przypadku podkastu wideo – tzw. Videocastu, oraz oprogramowanie pobierające i katalogujące transmisje na podstawie informacji zawartych w publikowanych razem z podkastami plikach RSS. Wiele podcastów nie wymaga nawet tego, publikując bezpośrednie linki do plików na stronach WWW.” Czytaj dalej Podcast

Udział w The 2015 Primal Blueprint 21-Day Challenge

O Marku Sissonie, twórcy tego challenge’a, na pewno napiszę więcej. Póki co, sama biorę udział (rejestracja jest darmowa) i polecam wszystkim, którzy chcą spróbować paleo w wersji primal ;-) Warto się pospieszyć, bo challenge zaczyna się dzisiaj!

Aktualizacja 26.01.15

Challenge trwa, 2/3 za mną. Podoba mi się, zwłaszcza część sportowa, chociaż w rankingu liderką nie jestem :D

Ewolucja rewolucji

Może mnie w szkole nie uczono, a może już nie pamiętam, że mnie uczono (jedno i drugie nie najlepiej świadczy o jakości tej nauki) o pierwszej i najważniejszej rewolucji, która sprawiła, że nasz świat wygląda tak, jak wygląda. Jaka to rewolucja? Ani przewrót kopernikański, ani przemysłowa, ani nawet francuska… A jaka? Neolityczna. Czytaj dalej Ewolucja rewolucji

Paleo w praktyce

Po przejściu na styl życia paleo pojawiło się wiele pozytywnych zmian: jestem dłużej syta, mam stabilniejszy poziom energii w ciągu dnia, lepiej śpię, jest mi cieplej (pierwszy raz od lat nie marzną mi stopy), schudłam, poprawił mi się stan skóry, zniknęła większość problemów trawiennych. To zdrowotnie. Organizacyjnie też nastąpiła poprawa. Czytaj dalej Paleo w praktyce