Sprawdzone sposoby na nienormalne symptomy

Jak pozbyć się nienormalnych symptomów, wrócić do zdrowia i mieć się świetnie? Myślę, że sposobów jest równie wiele, co symptomów. W wielu przypadkach wystarczy nam kilka minut dziennie, żeby zrobić coś pożytecznego i przyjemnego dla siebie. Tak, dbanie o zdrowie, zdrowe gotowanie i odżywianie się oraz aktywność fizyczna nie jest niczym trudnym, czaso- ani pracochłonnym, a przede wszystkim to jedna wielka przyjemność.

Ponadto faktycznie często oszczędzają nam czasu, stresu i pieniędzy, zwiększają nasze możliwości intelektualne i fizyczne, poprawiają jakość relacji z otoczeniem. Nie rozumiem, jak ludzie mogą wzdragać się na samo słowo „zdrowe”. No, chyba, że ze zdrowiem kojarzy im się zupełnie opacznie niedojadanie, katowanie się sportem, wyczekiwanie w stresie pod drzwiami gabinetów lekarskich, łykanie pigułek we wszystkich kolorach tęczy, płacenie horrendalnych rachunków w aptekach czy rehabilitacja w sanatorium.

Lista będzie się wydłużać :-)

1. Sen (załóżmy, że przeciętnie potrzeba nam 8 godzin snu w całkowicie ciemnym i cichym pomieszczeniu, z odpowiednim przygotowanie się do snu: wyciszający rytuał, unikanie niebieskiego światła wyświetlaczy)

2. Dobra dieta (najlepiej jakaś spersonalizowana wersja paleo)

3. Aktywność fizyczna (spacer, zabawa z psem, joga, pilates, cokolwiek, co lubimy i co nie grozi przetrenowaniem ani kontuzją)

4. Odpoczynek (muzyka relaksacyjna, czytanie, oglądanie komedii, słuchanie podcastów)

5. Medytacja np. w formie modlitwy, tappingu

6. Relaksacja np. treningi autogenne, wizualizacje

7. (Auto)masaż, refleksologia, akupresura

8. Smaczne i zdrowe herbatki ziołowe

9. Suplementy diety

10. Pisanie (kreatywne) i inne rodzaje ekspresji artystycznej

11. Pozytywna aktywność społeczna (wolontariat, udzielanie się w grupie tematycznej na facebooku)

12. Kształcenie się przez całe życie w interesującej nas dziedzinie

13. Nauka czegoś nowego i przełamywanie rutyny

14. Podróże i zmiana otoczenia od czasu do czasu

15. Kontakt z przyrodą

16. Ćwiczenia oddechowe (1), (2)

17. Posiadanie hobby i pasji

18. Zabiegi pielęgnacyjne (np. peeling kokosowo-cukrowy ;-), kąpiele ziołowe)

19. Sprawianie sobie (i innym) przyjemności

20. Regularne urlopy i dbanie o higienę pracy

21. Tworzenie własnych rytuałów (np. przyjemne wyciszenie się przed snem), kultywowanie tradycji

22. Zdrowy egoizm i asertywność

23. Dbanie o higienę psychiczną (odreagowywanie stresu na bieżąco, kontakt ze swoją psychiką, pozytywny monolog wewnętrzny)

24. Zapewnienie sobie najlepszej opieki lekarza, dietetyka, mentora czy terapeuty w razie potrzeby

25. Słuchanie sygnałów ciała i reagowanie na nie

26. Przeznaczanie codziennie czasu tylko dla siebie

27. Zainteresowanie sobą, swoim zdrowiem i potrzebami

28. Unikanie stresorów (toksyn, toksycznych relacji, przemęczenia i przepracowania)

29. Tworzenie sobie bezpiecznej przestrzeni życiowej (ludzie, na których można polegać, mieszkanie z dala od zgiełku, porządne łóżko do spania, dobrze zaopatrzona kuchnia, otaczanie się przedmiotami, które nam się podobają, zasobność)

30. Regularna refleksja nad kształtem swojego życia

31. Posiadanie marzeń, misji i celów oraz dążenie do ich realizacji

32. Dostrzeganie sensu

33. Poczucie bycia częścią większej całości

34. Praktykowanie wdzięczności

35. Mindfulness i umiejętność świadomego przebywania w chwili obecnej

36. Dopuszczanie różnych interpretacji

37. Wybór pronoi zamiast paranoi

38. Dbanie o środowisko (sadzenie roślin miododajnych w ogrodzie czy na balkonie, kupowanie produktów z lokalnych ekogospodarstw, przekazanie 1% podatku na schronisko dla zwierząt)

39. Gry(walizacja) np. SuperBetter, Neurogra, challenge czyli wyzwanie np. Primal Blueprint Challenge

40. Post

41. Detoks

42. Bezpieczne kąpiele słoneczne (około 15 min. około południa letnią porą)

Ile z tych sposobów znacie? Ile wypróbowaliście? Ile zastosowaliście dzisiaj? Ile zamierzacie wprowadzić w życie? ;-) Co jeszcze można dodać do listy dobrych nawyków życiowych?

Polub lub udostępnij