Siwienie vs. zdrowie

skopiowane od @rachel a. k.
skopiowane od @rachel a. k.

Mam 31 lat i ani jednego siwego włosa, co nie powinno nikogo dziwić. Optymalnie było by, gdyby ten stan utrzymał się przez najbliższych 10-20 lat.  Niestety, coraz więcej osób siwieje po 20 roku życia i nie wie, że to nie tylko kwestia estetyki czy genetyki, ale że siwienie świadczy o niekorzystnych zmianach w pracy organizmu. Dlaczego przedwczesne siwienie jest niepokojące? Czytaj dalej Siwienie vs. zdrowie

Polub lub udostępnij

Rosół. Kurze łapki na talerzu zamiast na twarzy ;-)

P1080692Doceniłam rosół. W paleo dobry rosół to podstawa. W kuchni polskiej też. Ta metoda wzmacniania organizmu wydaje się stara jak cywilizowany świat.  Rosół jest nie tylko zdrowy i smaczny, ale też bardzo uniwersalny, tani i praktyczny. No i dostarcza nam kolagenu, czyli działa przeciwzmarszczkowo;-) Czytaj dalej Rosół. Kurze łapki na talerzu zamiast na twarzy ;-)

Polub lub udostępnij

Globalizacja. Dobra dla nas czy zła?

globus
skopiowane od @ rogiro

Zaczynam ostatnio nabierać przekonania, że bardziej na niej korzystam niż tracę. Z jednej strony do Polski przyszły z nią markety wszelkiej maści, światowe koncerny farmaceutyczne i chemiczno-kosmetyczne, junk food. Z drugiej strony do rąk wpadają nam narzędzia do równoważenia ich wpływu na nasze życie. Czytaj dalej Globalizacja. Dobra dla nas czy zła?

Polub lub udostępnij

Czy naprawdę jesteśmy tym, co jemy?

Jeden z moich ulubionych podcastów to The Amy Myers Way. W pierwszej audycji Amy Myers mówi: you are what you digest, czyli jesteś tym, co trawisz. A potem robi się jeszcze ciekawiej ;-).

W świetle najnowszej wiedzy naukowej jest to duże bliższe prawdy niż wcześniej modne you are what you eat, czyli jesteś tym, co jesz. Możemy jeść naprawdę dużo i „zdrowo”, a tak naprawdę niewiele z tego przyswajać i być otyłymi, a jednocześnie… niedożywionymi. Skoro jesteśmy tym, co trawimy (my i nasze bakterie czy raczej nasze bakterie i my), to trzeba zadbać o poprawne trawienie czyli dietę dobrą dla naszych jelit, np. paleo.

Polub lub udostępnij

Jak w prosty sposób się zrelaksować

P1070228Chcąc zadbać o zdrowie, trzeba zadbać o sen, relaks, dietę, aktywność fizyczną, kontakt z przyrodą, w tym z innymi ludźmi ;-). Jednak jest coś jeszcze ważniejszego oraz potrzebniejszego do życia i zdrowia, od czego możemy zacząć. W dodatku od razu, przy minimalnym wysiłku i bez nakładów finansowych. Czytaj dalej Jak w prosty sposób się zrelaksować

Polub lub udostępnij