Jedzenie w kolorach tęczy

teczaCzęsto zaleca się dążenie do diety w kolorach tęczy. Myślę, że to prosta i dobra porada, a urozmaicona dieta to podstawa, żeby dostarczyć organizmowi jak najwięcej potrzebnych składników, a do tego się nie nudzić i mieć przyjemność z jedzenia. Naturalnie kolorowe zawsze wygląda smacznie, zdrowo i estetycznie. Przyjrzałam się pod tym kątem mojej diecie. Myślę, że nie jest źle, chociaż niektóre kolory przeważają. Czasem jest to po prostu związane z ich naturalnym występowaniem w naturze. A jak u Was? Macie jakiś pomysł, czym można byłoby uzupełnić poniższą tabelkę? Oczywiście produktami paleo, chętnie dozwolonymi też na autoimmunologicznym paleo ;-)

KOLOR

POKARM

UZUPEŁNIĆ

BIAŁY

Kokos, jabłko, banan, plantan, gruszki, pieczarki, yam,
kalafior, orzechy, migdały, pasternak, czosnek, topinambur

ŻÓŁTY

miód, oliwa, dojrzałe
plantany, mango, cytryna

Kabaczek, morele, śliwki

POMARAŃCZOWY

Marchewka,
batat, dynia, kurkuma

CZERWONY

Buraki,
truskawki, granat, boćwina

Maliny,
wiśnie, porzeczki, arbuz

FIOLETOWY

kapusta

NIEBIESKI

jagody

ZIELONY

Sałata,
rukola, cukinia, ogórek, brokuł, brukselka, awokado, imbir,
zioła, szparagi

Limonki,
winogrono

BRĄZOWY

Kakao,
czekolada, kawa, daktyle, rodzynki, morele, cykoria, cynamon,
orzechy

CZARNY

oliwki

Porzeczki,
aronia, jeżyny, winogron